clarastarstable.blogg.se

clara on starstable

Eddie

Publicerad 2013-12-13 07:33:00 i Allmänt,

Igår på dagen så la jag märke till en brun liten hingst som sprang runt i en av hagarna utanför jorvik stallet. jag har sätt honom förut men det var inte förens nu jag verkligen tänkte på hur fin han är. Men det är typ aldrig ngn som rider honom. så jag gick upp och frågade johanna om hingsten ens var inriden. hon svarade att den är inriden och att den heter eddie, och det är ingen som rider den för att dom nt hittat ngn än som kan rida honom. han är väldigt svår det är darför. så jag erbjöd mig att testa honom och johanna tyckte det var en bra ide men hon tyckte vi skulle vänta tills kvällen då det är minde folk så kl 10 möttes vi vid eddie. När jag kom var han redan iårdning gjord och klar så det var bara att hoppa upp. han har nt fått en passande sadel ännu så det blev barbacka. föst nr jag hoppade upp kändes han stel och rädd men sedan vart han faktiskt snäll vi skrittade och travade lite i hagen och han var hur snäll som helst! 
 
nu älskar jag eddie haha!XD men johanna kunde inte bestäma sig på plats om hon skulle låta mig bli skötare på eddie men jag hoppas jag får och det tror jag ;)  efter jag ridit satte jag på honom vinter täcket efter som att han ska stå ute hela natten:) bästa eddie <3 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela