clarastarstable.blogg.se

clara on starstable

Mina hästar i nuläget

Publicerad 2013-12-11 23:11:09 i Allmänt,

jag uppdaterar ju då och då om tex. snow kiss hur det går för henne i leveling och så . men hur är dom egentligen i staller hur är deras temprament? jag har ju skrivit om dom när dom precis kom till mig deras fakta och så hur dom var just då. men det var ju ett tag sen jag skafa ny häst så nu har dom ju blivit lite anourulndare sen senast:) 
 
först har vi starbeauty. när han kom till mig skrev jag om hur han såldes vid steve och hur jag sedan upptäckte vilken fin dressyr häst han var.  än idag är han en riktigt fin kille och han och jag tränar rätt ofta vid jorvik stallets arena:) varge dressyr tävling jag ställer upp i är det han och jag. i stallet är han lika trevilg och gosig som han alltid vart :)
När rocki kom så var han en kille som skulle tränas inför banorna. idag är han en kille som snart ska få vila från banan;) han har tävlat väldigt mkt och dragigt in många medaljer! tex. min första jsc medalj:) värdens bästa kille! snart ska han få vile i ca 1-2 mån.:) men kariären kommer nog hålla ut hela deceber och från och med 2014 så får han vila:) i stallet är han en busig kille som är bra vänn med miniking och dom hittar ofta på bus till smans;)
värdens finaste tjej! när hon kom till mig så tränade vi lite smått på små hinder utomhu och högre inomhus för att träna upp henne, nu hoppar vi teräng banor på medel svår nivå. fire girl hadde en längre period då hon bara stod på grund av ryggskador. men vi hadde tur och dom är läkta nu! just nu håller jag på och bara longgeriar henne för att hon ska börja komma igång igen. ca i slutet av december kommer hon börja tränas igen:) i stallet är hon inte alls lika titig längre utan lugn och gillar när man håller på med henne:)
värdens bästa snow! när hon kom till mig var hon stressad och lite rädd för allt möjligt. tanken va att hon skulle bli western häst efter som att hon kommer från en western ranch :) men så vart det inte och idag är hon utbildad champion runner och kommer ta över efter rocki :) just nu är hon i level 13 ( en tävling till och hon är i level 14 XD) så jag planerar att hon kommer springa sitt första championat i slutet av december.
i stallet är hon inte alls lika stressad som örut utan en lugn och snäll häst som trivs:)
 
när miniking kom till mig hadde han igen speciel "inriktning"" han vara bara en otroligt busig och söt ponny i mitt hemstall.  men så småning om så började jag fatta vad som var minikings grej.. nämligen western! mini king  äger alla i western men han är även duktig i dressyr och hoppning med! i stallet är han busig och han tackar inte nej till en godis;) 
när jag träffade starmaster första gången var jag i moorland och kom till ml för att va med på mitt livs första ridläger och min häst som jag fick ha hete så klart starmaster det är en lång historia men det visade sig vara så att starmaster vägrade att starta han fick panik vid varge championat ( ni kan läsa mer om detta i det inlägget som är gjort för starmasters historia) men jag lyckades träna bort det och till samans tog vi vår första medalj! 2a pris i vdc! sedan växte högen med medaljer och blev större och större:) idag har starmaster gått i panskion och kommer nt tävlas mer. han skrittas ut då och då och annar får han bara massa kärlek <3 han är min kille och jag älskar honom. i stallet är han värdens gosigaste:)
 
 
(srry för stav fel)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela